FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 

Post categorized in ‘Formació’

Formació

Formació Professional: una bona via per accedir al mercat laboral

La seva inserció laboral ha augmentat un 14% al 2015
By , on 22 de juliol de 2016

fp

Los joves cada cop valoren més la Formació Professional com una via adequada per accedir al mercat laboral amb les competències i coneixements demandats per les empreses, doncs els informes del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport reflecteixen que s’ha produït un increment en la seva matriculació i titulació. Les dificultats per accedir al mercat laboral dels universitaris i la seva sobrequalifiació sumat a les millores en l’àmbit de la Formació Professional, fan cada vegada més atractiva aquesta via.

Les matriculacions en titulacions de Formació Professional han augmentat en un 58,63% entre el curs 2006-2017 i l’any acadèmic següent, passant de 462.492 alumnes a un total de 733.688 estudiants inscrits. A més, l’informe ‘Inserció al Mercat Laboral. Titulats de FP del Sistema Educatiu’ d’agost de 2015 també mostra que la inserció laboral dels treballadors amb una titulació d’aquesta via formativa ha augmentat en un 14% durant el darrer any.

Així doncs, encara que es parli molt sobre les carreres universitàries més demandades per les empreses o les titulacions amb més sortides laborals; l’àmbit de la Formació Professional no és per res inferior i ajuda a evitar problemes de sobrequalificació que pateixen els estudiants universitaris. En els últims anys s’ha vist créixer el nombre de contractes en els seus titulats i cada vegada són més els joves que busquen aquesta formació que combina la teoria i la pràctica.

Els mòduls amb més sortides laborals

El nombre de contractes realitzats als treballadors amb estudis superiors de Formació Professional de Grau Mitjà o Superior va créixer un 14% durant 2014 respecte a l’any anterior, segons l’informe del Ministeri d’Educació. Si bé, en general, els titulats tenen una bona inserció laboral, en 2014 van ser nou els mòduls que van garantir als seus estudiants una millor transició al món laboral.

Aquestes nou titulacions van concentrar més de la meitat dels contractes que es van realitzar entre els graduats de Formació Professional, per la qual cosa són una aposta bastant segura per incorporar-se al mercat laboral. Les tres millors titulacions de Formació Professional per accedir al mercat laboral van ser Tècnic en Gestió Administrativa (155.649 contractes), Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria (115.761) i Tècnic Superior en Administració i Finances (98.913).

Amb una quantitat menor de contractacions però en el ‘top’ dels estudis amb més sortida al mercat laboral li segueixen els estudis de Tècnic Superior en Educació Infantil (30.001); Tècnic en Electromecànica de Vehicles Automòbils (26.455); Tècnic en Perruqueria i Cosmètica Capil•lar (23.691); Tècnic en Equips Electrònics de Consum (22.859); Tècnic Superior en Aplicacions Multiplataforma (16.123) i Tècnic Superior en Laboratori Clínic i Biomèdic (15.294).

En canvi, els treballadors amb estudis Formació Professional amb una menor inserció laboral van cursar: Joieria (69 contractes), Producció Agroecológica (59), Programació de la Producció per Model de Metalls (52), Animació 3D, jocs i entorns educatius (48), Adobats (44), Tractaments superficials i tèrmics (43), Operacions de Vidre i Transformats (20), Ramaderia i Assistència en Sanitat Animal (2).

L’informe ‘Inserció al Mercat Laboral. Titulats de FP del Sistema Educatiu’ també posa l’accent en les titulacions relacionades amb les professions emergents. Es tracta de mòduls que tenen un baix nombre d’estudiants matriculats però que han aconseguit un bon nivell de contractació en relació a la proporció de titulats. Est és el cas de Tècnic en Emergències Sanitàries, Tècnic en Viticultura i en Producció Agroecológica; que son noves titulacions que responen als canvis de les tecnologies i les necessitats socials.

Sanitat o administració, les vies preferides dels alumnes

L’informe del Ministeri d’Educació també reflecteix les preferències dels estudiants en l’elecció de les titulacions de Formació Professional, on un gran nombre dirigeix la seva elecció en l’àmbit sanitari, el tècnic, el de serveis o administratiu. No obstant això, el gènere de l’estudiant marca diferències significatives en l’elecció de la branca d’estudis.

L’alumnat femení es decanta per aquelles famílies professionals relacionades amb l’Administració i Gestió, els Serveis Socioculturals, la Sanitat i la Imatge Personal. En canvi, el major percentatge de matriculats homes es registra en les titulacions d’Edificació i Obra Civil, i Transport i Manteniment de Vehicles.

Quant a l’etapa educativa, els estudiants de mòduls de Grau Mitjà del curs 2013-2014 es van decantar per les titulacions de Sanitat, Administració i Gestió i Electricitat i Electrònica. En funció del gènere, els nois van preferir formar-se en Electricitat i Electrònica (32.000) Transport i Manteniment de vehicles (28.000) i Informàtica i Comunicacions (24.665); mentre que les noies es van decantar per Sanitat (43.391) i en Administració i Gestió (31.631).

En Grau Superior, el major nombre de matriculacions també es va concentrar a l’àrea d’Administració i Gestió, Serveis Socioculturals i a la Comunitat i Sanitat. En aquest nivell, les noies van ser majoria en mòduls de Serveis socioculturals (36.022), d’Administració i Gestió (30.095) i Sanitat (28.720) mentre que els homes eren majoria en Informàtica i Comunicacions (28.091 alumnes) i Electricitat i Electrònica (23.498 estudiants).

Imatge: gumigasuki

Comments (0)
Formació

‘Búsqueda de empleo 2.0’: un MOOC per ajudar a trobar un lloc de treball

Curs online i gratuït per millorar la inserció laboral
By , on 26 de novembre de 2015

mooc

La Universitat a Distància de Madrid (UDIMA), en col•laboració amb la plataforma de cursos online MiríadaX, ha engegat un curs MOOC per aprendre a buscar una ocupació en la “era 2.0”. Actiu des de passat dilluns 16 de novembre, els alumnes que accedeixin al curs online gratuït ‘Búsqueda de empleo 2.0’ podran aprendre les noves vies per buscar un lloc de treball en un context laboral i millorar així les seves possibilitats d’accedir al mercat laboral.

Els responsables del curs han explicat que es donarà a conèixer “les estratègies necessàries per aconseguir l’èxit” en la cerca d’un lloc de treball mitjançant un doble vessant, que sempre s’abordarà amb una actitud positiva i activa. D’aquesta manera, els organitzadors del curs MOOC sobre cerca d’ocupació 2.0 esperen ajudar en la presa de decisions a els qui busquen un lloc de treball.

El director del curs i professor de la UDIMA, Richard Mababu, ha posat l’accent que actualment la cerca d’ocupació que s’ha vist modificada per la “irrupció de les noves tecnologies”. Aquest canvi en la forma de buscar ocupació implica que els treballadors han hagut de canviar la forma en la qual abordaven aquesta tasca i a no veure en el currículum en paper l’única forma d’aconseguir notorietat pels seleccionadors de personal de les empreses. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Una de cada tres ofertes de feina requereix el domini d’una llengua estrangera

L’anglès és l’idioma més sol•licitat
By , on 22 de octubre de 2015

idiomas

El 32,8% de les ofertes d’ocupació que es publiquen a Espanya especifiquen la necessitat de conèixer almenys una llengua estrangera, un percentatge que s’ha incrementat lleugerament respecte a les dades de l’any anterior. Així doncs, una de cada tres ofertes disponibles a Espanya es dirigeixen a professionals que dominen una llengua estrangera, normalment l’anglès.

L’empresa de recursos humans Adecco i el portal Infoempleo han elaborat un estudi en el qual han analitzat les característiques de les ofertes de feina que es publiquen actualment al mercat laboral espanyol, mostrant que el 32,8% de les vacants disponibles exigeixen un candidat que domini una llengua estrangera. Tanmateix, l’estudi indica que l’anglès segueix sent la llengua més sol•licitada en les ofertes laborals, en exigir-se en gairebé nou de cada deu vacants que demanen idiomes. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Les universitats públiques no preparen als joves per a accedir al mercat laboral

Les empreses demanen millor adequació
By , on 24 de agost de 2015

universitats

L’Observatori d’Innovació i Ocupació (OIE) ha elaborat informe sobre la transició laboral dels joves universitaris i estudiants de Formació Professional, en el qual mostra que el 80% dels enquestats no creu poder trobar un treball dins del seu camp d’estudis. Així mateix, més del 60% es queixava de no haver rebut les eines bàsiques per buscar una ocupació durant els seus anys de formació acadèmica.

Un altre dels punts analitzat en l’informe han estat les diferències entre les expectatives dels joves amb educació terciària i les expectatives de les empreses. Segons el document, els joves li donaven molta importància al coneixement d’idiomes, la destresa a les noves tecnologies i al coneixement de nous mitjans digitals per accedir amb major facilitat a un lloc de treball en una empresa una vegada conclosos els seus estudis universitaris o de Formació Professional. Continue reading »

Comments (0)
Formació

ADE va ser la carrera amb més ofertes laborals al 2013

Un estudi d’Addecco mostra les tendències del mercat laboral
By , on 9 de juliol de 2014

La carrera d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) va ser la titulació amb major demanda laboral durant 2013 a tota Espanya, segons un informe elaborat per l’empresa de treball laboral Addeco. Els titulats en ADE va acaparar el 4,5% de les ofertes per a llocs de feina d’alta qualificació en tot el país, per davant d’Enginyeria Tècnica Industrial, amb un 3,5% (especialitat que desapareix després de la implantació del Pla Bolonya), Enginyeria Industrial, amb un 3,4%; seguida d’Enginyeria Informàtica, amb un 3,2% de les ofertes laborals.

ADE es torna a col•locar com la carrera amb major sortida laboral, pujant tres punts pel que fa a 2012. Per darrere, se situen les enginyeries industrial i informàtica i, immediatament després, Economia, amb un 2,4% del total d’ofertes publicades; i Dret, amb un 1,9%. A continuació, segueixen Enginyeria Tècnica Informàtica (en desaparició) amb un 1,8% dels llocs de treball; i Enginyeria de Telecomunicació, amb 1,5% del total d’ofertes laborals. Els següents llocs estan ocupats per Relacions Laborals (1,4%), Medicina (0,8%), Farmàcia (0,7%) i Química (0,6%).

En el “top 20″ de les titulacions que van sumar un major nombre d’ofertes d’ocupació també se situen Enginyeria Automàtica i Electrònica Industrial, amb un 0,6%; Biologia; amb un 0,5%; o Matemàtiques, amb un 0,5% de l’oferta laboral privada. Algunes de les carreres que més ofertes han registrat aquest darrer 2013 coincideixen amb les ocupacions més buscades per les empreses i que compten amb uns nivells de competència baixos. Continue reading »

Comments (0)
Formació

Formació per ser un ‘personal shopper’

Moltes persones valoren molt la seva imatge i necessiten un 'personal shopper' per millorar-la.
By , on 30 de juny de 2013

personal shopper

En els darrers anys s’ha posat molt de moda la figura de ”personal shopper’, també coneguts com a ‘shopper assistant’. És una persona que t’acompanya a comprar roba o objectes de la llar, bàsicament relacionat amb el món de la moda, per tal que tinguis un bon estil. A moltes persones els hi costa seguir la moda i triar la roba que li afavoreix més, per això aquesta persona assessora en funció de cada cas sobre quines compres són millors. És una forma de fer una bona compra i de mantindre un estil correcte de vestir que, ens agradi o no, és molt important de cara al món professional.

Però ser ‘personal shopper’ es pot aprendre. Hi ha cursos i estudis per poder dominar aquesta matèria, per poder conèixer tècniques i estratègies per ajudar al màxim a altres persones. És una sortida professional força sol·licitada avui dia, perquè moltes persones valoren molt la seva imatge i necessiten l’ajuda d’especialistes per tenir-la de bona qualitat. S’ha posat molt de moda en els darrers anys, tot i ser un fenomen que va aparèixer a Nova York als anys 80. A ‘personalshopper.es’ hem trobat uns cursos on-line molt útils per poder formar-se en aquesta matèria. És un curs que dura 1 any i el seu preu és de 1.300€.

El preu és força raonable pel perfil que crea, una persona dinàmica amb els coneixements necessaris per saber què cal comprar, com i on per cada persona. També cal tenir en compte les tendències i la moda, així com la personalitat de cada client. És necessari que, posteriorment a haver realitzat aquest curs, cada alumne pugui formar-se també en marketing o tingui prou iniciativa per poder donar-se a conèixer i trobar clients ràpidament. A més a més, és una feina que genera certa fidelitat, perquè es crea un vincle amb cada persona molt difícil de separar.
Continue reading »

Comentaris tancats a Formació per ser un ‘personal shopper’
Formació

Estudiar MBA ja no té el valor ni les probabilitats d’èxit laboral d’abans

By , on 18 de març de 2013
MBA

Estudiants de MBA

Fa uns quants anys, es va posar de moda cursar el MBA, és a dir, ‘Master in Business Administration’, que traduït al català seria un màster en administració de negocis. És un títol que permetia els estudiants tenir unes bones perspectives de feina a l’hora de dirigir uns negocis. Inclús amb la crisi econòmica, es veia com una forma d’evitar l’atur. Durant els darrers anys, s’han creat nombroses escoles de negocis i moltes universitats han impartit aquesta titulació. I és que actualment, en moltes empreses es demanen titulats en MBA per coordinar totes les seves tasques i, per això, cal que la persona estigui perfectament preparada i formada. El problema és que s’ha produït un excés i s’ha perdut el seu valor, deixant de ser una garantia d’èxit professional.

Aquesta ha sigut la conclusió del Financial Times, que ha realitzat un rànquing dels MBA més prestigiosos del món. I és que, degut a la crisi econòmica, aquesta titulació ha perdut el valor i prestigi que tenia, ara no és cap garantia de res, ni tant sols de tenir un bon salari. Això sí, per poder cursar aquesta titulació, els preus sí que han augmentat, una cosa no treu l’altra, i s’han encarit un 62% respecte l’any 2005. Així doncs, un acaba plantejant-se si val la pena invertir tants diners en una despesa així si després no s’obtenen els resultats desitjats.

Però perquè ha perdut valor? Doncs perquè, amb la crisi econòmica, les empreses redueixen costos i, aleshores, inverteixen menys diners en el desenvolupament dels seus treballadors. S’està produint una situació d’allò més curiosa, que consisteix en què, els estudiants que cursen aquest màster en universitats de prestigi nord-americanes com Harvard, Wharton, Stanford o MIT (i algunes europees com la London Business School o Insead) sí que tenen més probabilitats de tenir èxit en les seves carreres professionals. En canvi, els que cursen aquesta titulació a Espanya no tenen tantes probabilitats.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Ser un Community Manager

By , on 18 de febrer de 2013
Community Manager

Una treballadora a l'oficina

Avui dia el ser Community Manager és una molt bona alternativa per a molts professionals de la comunicació. És una feina que s’ha desenvolupat molt, sobretot, a partir de l’auge de les xarxes socials com Facebook, Twitter, Google +, Instagram… Aquesta tasca, però, va néixer durant els anys 90 i feia referència als administradors de pàgines web, de fòrums, blogs o altres comunitats per Internet. La feina d’un Community Manager consisteix en organitzar i gestionar la comunicació entre empreses i usuaris a les xarxes socials. S’encarrega d’administrar els continguts que es comparteixen, les opinions dels usuaris i aportar informació de primera mà de l’empresa.

Cada empresa, en funció del seu públic objectiu, tindrà una representació en unes xarxes socials o altres. No totes les empreses tenen perquè trobar-se a Facebook o Twitter. Per exemple, no tindran un compte a Instagram si la seva tasca no té res a veure amb les imatges. Aleshores, el Community Manager s’encarregarà d’administrar el compte en cada espai. Així doncs, és important que la persona que hi hagi darrere tingui els coneixements necessaris per poder dinamitzar-lo amb la resta d’usuaris, de manera que es pugui crear una comunitat virtual amb tots els seguidors. L’objectiu és molt clar, tenir una bona relació amb el públic, crear una bona imatge de la companyia i obtenir una bona reputació. Ha de ser la veu de l’empresa pels seguidors, aportant informació de primera mà en nom d’ella.

Però hi ha molt més feina a fer. El Community Manager de l’empresa ha d’estar en contacte amb els departaments de vendes, d’atenció al client i la comunicació corporativa, perquè ha de poder desenvolupar un pla de comunicació a la xarxa. En aquest pla, ha d’haver-hi els objectius que es pretenen obtenir, i per això és necessària la col•laboració i el contacte amb tots aquests departaments, per tal de satisfer les necessitats de l’empresa en matèria comunicativa. La persona que desenvolupi aquesta tasca ha de tenir uns coneixements sobre les xarxes socials força avançades, entenent el seu funcionament, les dinàmiques dels seus usuaris i l’utilització de les noves tecnologies en tots els àmbits.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Nou contracte per combinar formació amb treball

By , on 18 de desembre de 2012
Formació

El paro juvenil es una lacra que hay que resolver a nivel europeo

La joventut és la més afectada per la crisi i l’atur. A tretze estats de la Unió Europea, l’atur juvenil supera el 25% i els països més afectats són Grècia i Espanya, que la xifra ronda el 55%. Per això, la Comissió Europea ha recomanat als països membres que prenguin mesures urgents per solucionar aquesta qüestió de manera que els menors de 26 anys no passin més de quatre mesos sense treballar o estudiar. Per això, cal un mitjà de col•laboració entre el sistema educatiu i el sistema empresarial, com també la participació de la Unió Europea mitjançant el Fons Social Europeu, amb un pressupost que encara està negociant-se.

El Govern espanyol ja ha anunciat les seves primeres mesures en aquesta matèria. La ministra de treball, Fátima Bánez, ha explicat la creació d’una norma que permet crear un model de formació professional dual inspirat en Alemanya. Consisteix en un contracte que preveu la formació i l’aprenentatge, concretament, dirigit per aquell segment de la població que ni estudia ni treballa (coneguts com els nini). Segons l’Enquesta de Població Activa, actualment, hi ha més d’un milió de joves aturats que no han finalitzat els seus estudis secundaris, d’aquí l’interès per revertir aquesta situació.

Els contractes permeten combinar la formació amb la feina, de manera que algunes matèries puguin ser convalidades per les hores treballades (principalment en mòduls de formació professional de grau mitjà o superior). Es la manera de potenciar i motivar als joves perquè puguin realitzar les dues tasques alhora sense cap tipus de problema, perquè no estiguin desocupats i a més continuïn aprenent i formant-se, amb avantatges com cobertura per atur. Ara per ara, aquest tipus de contracte va dirigit per joves d’entre 16 i 30 anys, tot i que l’edat màxima es rebaixarà fins als 25, amb una durada mínima d’1 any i màxima de 3.

Continue reading »

Comments (0)
Formació

Higienista dental, com puc ser-ho?

Cursant el cicle formatiu de grau superior corresponent
By , on 22 de maig de 2012

La salut dental queda moltes vegades relegada a una necessitat secundària per moltes persones. El seu alt cost, la por a anar al dentista o la visió únicament de la seva finalitat estètica són alguns dels motius que tiren enrere a les famílies a l’hora de fer-se una assegurança que cobreixi aquesta branca de la medicina. Però la veritat és que tenir una boca cuidada i sana és molt important per la salut ja que en ella poden formar-se infeccions i malalties greus. Per això, és molt recomanable assistir a les revisions anuals i tenir uns bons hàbits de neteja bucal.

Moltes vegades no podem relegar la salut dental a un segon pla

Totes aquestes recomanacions, que jo us dono d’una forma més o menys informal, està gravada gairebé a foc en les memòries dels odontòlegs i demés persones que treballen a una clínica dental. Un d’aquests professionals són els higienistes bucodentals. Saps quina és la seva tasca i com es pot arribar a ser-ho? T’ho expliquem!

Continue reading »

Comments (0)
Pàgina 1 de 612345...»

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio