FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 

Post categorized in ‘empresa’

empresa

Amazon obrirà un nou centre logístic a Barcelona amb 1.500 treballadors

El centre estarà operatiu a la tardor de 2017
By , on 18 de juliol de 2016

El gegant de les compres electròniques Amazon ha anunciat la construcció d’un centre logístic al Prat de Llobregat (Barcelona) amb la meta d’encarregar-se de les gestions de la demanda dels seus clients europeus, una nova planta que estarà en funcionament a la tardor de 2017 i que permetrà la contractació de fins a 1.500 treballadors fixes en un plas de tres anys Val a dir que el nou centre eurpeu d’Amazon disposarà d’una superfície d’uns 60.000 metres quadrats (equivalent a uns 8 camps de futbol).

L’empresa ha explicat en un comunicat que el fet que Barcelona estigui prop de localitzacions importants per la companyia en el Sud d’Europa, així com disposar d’un “excel•lent capital humà”, han estat els motius de pes per triar aquesta localització. Tanmateix, han insisistit en que per això segueixen apostant per Espanya i s’han decidit per instal·lar el seu segon centre logístic del país a Barcelona-El Prat. La construcció d’aquest nou centre logístic, inicialment pensat a L’Hospitalet de Llobregat, requerirà uns 1.500 nous llocs de treball fixes en un termini de tres anys.

Amazon necessitarà fer una campanya de contractació de perfils molt diversos, buscant en especial a directors d’operacions, professionals dels recursos humans, enginyers i informàtics que s’encarreguin de les gestions; però també a professionals que preparin les comandes que arribin a les futures instal·lacions de Prat de Llobregat, proper a l’aeroport de Barcelona. Així doncs, els perfils buscats es repartiran en diferents categories però el que Amazon té clar és que en un període de 3 anys es contractaran a 1.500 persones.

El director general d’operacions de Amazon Spain Fulfillment, Fred Pattje, ha volgut recordar que en els darrers tres anys aquesta multinacional de les compres per internet ha donat una ocupació fixa a més de 500 persones a través de les seves instal·lacions a Madrid. Una plantilla de treballadors espanyols que en els propers anys s’incorporaran al fins a 1.500 noves persones gràcies a l’obertura del centre logístic de Barcelona-El Prat; gràcies als quals la multinacional podrà seguir creixent.

Tanmateix, Pattje ha volgut fer un agraïment a les autoritats locals pel suport rebut durant la presa de decisions i la professionalitat demostrades al llarg del procés. A més, ha anunciat que la inversió “beneficiarà tant als nostres clients com a l’economia local” mitjançant la creació de nous llocs de treball i oferint a les PYMES locals la possibilitat d’accedir a un gran nombre de clients situats a tota Europa mitjançant les seves xarxes logístiques, “unes de les més modernes del món” segons ha indicat Pattje.

El centre logístic de Barcelona passarà a formar part de la xarxa de centres logístics de la multinacional, un conjunt format per més de 29 centres en un total de set països europeus. I, al costat del de Sant Fernando d’Henares (Madrid) contribuirà a que l’empresa pugui satisfer la demanda actual i futura de la seva clientela espanyola i europea.

La companyia de l’e-commerce vol que el nou centre logístic de Barcelona-El Prat estigui en funcionament a la tardor de 2017, comptant amb una primera plantilla de 500 empleats, amb l’objectiu que pugui ja donar servei de cara al la jornada de compres del ‘Black Friday’ del proper any. A més, ha recordat que la retribució dels treballadors de Amazon se situa entre les més altes del sector logístic i es complementa amb beneficis addicionals, de tal forma que fins als treballadors de les categories més baixes tenen un sou digne.

Imatge: Canonicalized

Comments (0)
empresa

Les 5 aptituds bàsiques demandades en el mercat laboral espanyol

Les empreses busquen professionals amb aquests perfils
By , on 19 de abril de 2016

aptituds

Les empreses espanyoles busquen perfils laborals específics, demandant a nous empleats que presentin una sèrie d’habilitats i coneixements bàsics nous que els permetin rendir en el nou lloc de treball des del primer dia. Els estudis, l’experiència laboral prèvia i el domini de l’anglès continuen tenint molt pes, però noves habilitats i destreses també han aconseguit col•locar-se com a imprescindibles. Saps quins són les habilitats més buscades per les empreses espanyoles?

  • Saber parlar en públic: Les empreses exigeixen soltesa a l’hora d’explicar un tema enfront d’un públic. Si aquest punt no és un dels teus forts, existeixen nombrosos consells que poden fer-te sortir airós d’aquest tipus de situacions: parlar com si fos una conversa amb un conegut, practicar per endavant el que vas explicar o conèixer bé el tema del que estàs parlant t’aportaran molta més seguretat en el teu discurs. Una altra opció és realitzar un curs d’oratòria, si realment et suposa una mala experiència parlar en públic.
  • Ser un líder: La confiança para siguis el referent d’un grup, perquè motivis a l’equip i marquis l’estratègia a seguir és una de les habilitats que més valoren les empreses en els seus nous treballadors. No es tracta de saber ser un cap, sinó de tenir les habilitats necessàries per guiar a un equip de treballadors i millorar la seva motivació. En ocasions, ser un líder és una habilitat innata amb la qual neixen algunes persones, però també pot “estudiar-se” o potenciar-se a través de formació específica. Continue reading »
Comments (0)
empresa

Els 6 tipus de caps més habituals i com treballar amb ells

Enfoca la teva feina d’acord al teu tipus de superiors
By , on 25 de febrer de 2016

boss-454867_1280

Els treballadors podem passar fins a 40 hores setmanals amb el seu cap, una gran quantitat de temps que arriba a eclipsar les estones dedicades a la família, la parella o els amics; donant-los un gran poder d’influència sobre les nostres vida. En concret, els caps de les empreses tenen gran poder sobre els seus treballadors, doncs són a qui hem de rendir comptes en l’àmbit laboral, i poden aconseguir que progressem o ens cremem.

Igual que no hi ha un sol tipus de treball, no tots els caps estan tallats pel mateix patró. Alguns estan disposats a intimidar als seus subordinats i a desmerèixer totes les iniciatives de canvi en tal de mantenir la seva supervivència dins de l’empresa, d’altres es pengen la medalla de les fites que ha aconseguit el seu equip amb tal d’ascendir ells, uns altres es mostren comprensius però mai arriben a fer gens i uns pocs tenen el necessari per canviar el seu estatus de ‘cap’ a ‘líder de la plantilla’.

A continuació et presentem alguns dels sis perfils més habituals de caps que et pots trobar a una feina qualsevol, des del terrible dictador fins al venerat líder de la plantilla. En tots els casos, podràs descobrir quina és la millor estratègia per tindre una bona relació amb el teu superior i aconseguir progressar en la teva empresa: Continue reading »

Comments (0)
empresa

Siemens oferta 200 places de pràctiques laborals a estudiants universitaris

Les pràctiques seran compatibles amb l’estudi
By , on 19 de febrer de 2016

siemens

La multinacional tecnològica Siemens i Fundació Universitat-Empresa (FUE) han convocat 200 places de pràctiques professionals per a estudiants en 2016. Aquestes pràctiques seran remunerades i comptaran amb formació complementària (Formació en Prevenció de Riscos Laborals, sessions de Coaching Professional i Desenvolupament Personal, etc…) per fer de l’experiència d’aquests joves alguna cosa realment beneficiós per a ells.

Els estudiants universitaris que podran sol•licitar una de les beques per formar-se a Siemens han d’estar actualment matriculats en titulacions de Grau Universitari, Màster Universitari o Postgrau Oficial. No totes les titulacions són vàlides per accedir al programa de pràctiques laborals; Siemens només busca aquells estudiants universitaris que estiguin formant-se acadèmicament en les àrees d’Enginyeria, Comunicació, Economia, Lleis o Recursos Humans.

Així doncs, les titulacions que permeten optar a una de les places de pràctiques professionals a Samsung són Telecomunicacions, Informàtica, Industrials Electrònica, Mecànica, Electricitat (àrea d’Enginyeria); Màrqueting, Periodisme, Audiovisuals (àrea de Comunicació); Dret, Economia (àrea Econòmica-Jurídica); Psicologia, Relacions Laborals, i CC. Treball (Recursos Humans). Altres Graus, Màsters i Postgraus Oficials d’aquestes àrees també poden ser admeses.

Tanmateix, els seleccionats per realitzar les pràctiques a la multinacional alemanya hauran de disposar d’un nivell mínim d’anglès equivalent al B2, ser menors de 30 anys i no disposar d’experiència prèvia al sector. Siemens també ha explicat que, durant el procés de selecció, també es valoraran actituds en els candidats com la proactivitat, la curiositat, el compromís i l’interès per la tecnologia.

Els estudiants estaran acompanyats per un tutor empresarial durant el temps que durin les seves pràctiques, que podran arribar a sumar fins a 900 hores. L’horari haurà de ser compatible amb els seus estudis i la remuneració anirà en funció del mateix, sent de 670 euros per set hores, i el seu equivalent sobre la base de les hores diàries que s’acordin.

Siemens oferirà pràctiques en les seves delegacions de Madrid, Barcelona, Gijón, Biscaia, Santiago, Sevilla, València, Valladolid i Zaragoza. La convocatòria estarà oberta durant tot l’any en www.talentoteca.es i els estudiants interessats a aplicar a les places hauran de registrar-se i realitzar diverses proves per avaluar el seu nivell d’anglès. Les places ofertes es comunicaran a través dels perfils de xarxes socials de la Fundació en Facebook i Twitter on, a més, s’atendran possibles dubtes dels candidats.

Imatge: stux

Comments (0)
empresa

La meitat de les dones amb feina tenen estudis superiors

El nivell d’estudis, clau per la inserció en dones
By , on 30 de octubre de 2015

dones

Les dones amb estudis superiors tenen una millor inserció al mercat laboral, augmentant en un 7,1% entre 2010 i 2014, segons una anàlisi sobre la dona i el treball realitzat per l’empresa de recursos humans Randstand. Les dades utilitzades per a l’estudi procedeixen de l’INE referents al quart trimestre dels últims cinc anys, revelant que l’educació superior afavoreix la incorporació i permanència al mercat de treball entre les dones.

El document assenyala que l’any 2014 la les dones amb formació superior van ocupar 3.770.000 llocs de treball, mentre que en el mateix període de 2010 la xifra va ser de 3.528.000; el que suposa un augment del 7,1% en l’ocupació de dones altament formades. Els analistes de Randstand han explicat que aquesta tendència també és “permanent i consecutiva cada any”, si bé en els cinc anys analitzats l’increment d’homes qualificats en lloc de treball ha estat del 5,3%.

En el cas de les dones, el nivell d’estudis aconseguit és una de les claus a l’hora d’accedir a un lloc de treball o per a que les dones es llancin al món de l’emprenedoria. L’anàlisi mostra que en 2014 el 47,2% de les dones amb una ocupació han cursat una titulació universitària, una dada que s’ha incrementat en un 1,1% només comparant-ho amb 2013. Així doncs, gairebé la meitat de les dones que actualment tenen una ocupació han cursat una educació superior i la tendència és que aquesta xifra segueixi augmentant. Continue reading »

Comments (0)
empresa

Barcelona Activa presenta 6 itineraris per ajudar a millorar l’accés al mercat laboral

Rep l’assessorament més adient al teu perfil
By , on 16 de octubre de 2015

emprendedores-barcelona-activa

L’agència per al desenvolupament local Barcelona Activa ha creat sis itineraris enfocats a la cerca d’una ocupació però adequant-se als diferents necessitats de perfils laborals i l’experiència de les persones aturades que demanin ajuda. Aquests itineraris estan dirigits diferents vies per les quals s’agrupen perfils professionals amb experiències professionals similars i engloben tècniques i consells adequats al seu perfil per aconseguir una major oportunitat d’accedir al mercat laboral.

En concret, el primer itinerari que proposa Barcelona Activa està dirigit per als nous treballadors que busquen per primera vegada una feina; per exemple, universitaris que volen accedir al mercat laboral ara que han finalitzat els seus estudis. En aquest itinerari, el treballador aprèn algunes coses bàsiques com redactar un currículum, aprendre a fer una carta de presentació o preparar una entrevista de treball; segons s’explica a la web de Barcelona Activa. Continue reading »

Comments (0)
empresa

El 40% de joves voldria crear el seu propi negoci

L’emprenedoria és una opció per als joves
By , on 25 de setembre de 2015

negoci

La majoria dels joves espanyols menors de 30 anys prefereix treballar en una empresa, mentre que prop del 40% dels joves preferiria treballar per compte propi, preferint crear la seva pròpia empresa en un de cada tres casos. Segons la II Enquesta Adecco Joves Emprenedors realitzada a 3.000 menors de 30 anys, l’opció més atractiva per treballar és en una empresa aliena.

L’autoocupació és una opció que va guanyant força entre els joves menors de 30 anys encara que encara l’ocupació per compte d’altri en empreses segueix sent l’opció predilecta pel 60,7% de joves, segons destaca la II Enquesta Adecco Joves Emprenedors. Amb tot, un 40% preferiria tenir la seva pròpia empresa, sent un terç d’aquests apostarien per emprendre un nou negoci i mentre que un 6,2% de joves optaria per ser autònom tradicional.

Entre les principals raons que troben els joves per emprendre un negoci destaquen la il•lusió per fer alguna cosa pròpia (67% de respostes), la necessitat de tenir independència personal (47%) i haver detectat una oportunitat empresarial que podria tenir èxit (43,7%). Així doncs, si poguessin obrir el seu propi negoci, un de cada quatre joves optaria per una empresa vinculada al sector de l’hostaleria i la restauració, mentre que el 8,8% es decantaria per un negoci relacionat amb l’ensenyament i un 6,5% a una empresa del sector de l’oci i les activitats lúdiques. Continue reading »

Comments (0)
empresa

Quin perfil professional tenen les dones emprenedores?

Jove, molt formada i amb por al fracàs
By , on 11 de setembre de 2015

emprendedora

La dona emprenedora a Espanya és jove, amb un alt nivell educatiu i amb una formació específica per l’emprenedoria però amb una baixa experiència en la internacionalització del seu negoci; segons les conclusions de l’informe ‘La Dona Emprenedora a Iberoamèrica: de la Universitat a l’Empresa’ de 2014. El text ha analitzat el perfil de les dones emprenedores dels països iberoamericans i el tipus de negoci que posen en marxa.

L’informe ‘La Dona Emprenedora a Iberoamèrica: de la Universitat a l’Empresa’ analitza l’emprenedoria femenina a Espanya, Portugal i els països de Llatinoamèrica. Les conclusions de l’estudi mostren que el 49% de les espanyoles que s’han constituït com a treballadores per compte propi té una edat entre els 18 i els 24 anys, essent realment joves en comparació als seus homòlegs masculins. Igualment, més de la meitat tenen formació superior o professional. No obstant això, la dada negativa és que el 79% reconeix que no ha exportat el seu producte o servei mai.

Sobre aquest punt, el text planteja que la baixa internacionalització de les dones emprenedores espanyoles es deu a una percepció de “major risc”. Altres causes a les quals atribueixen aquesta falta d’expansió del negoci per part de les empresàries són la menor disponibilitat del capital, les dimensions del seu negoci i una baixa influència dels sectors en els quals operen. Per això, el 79% de les empresàries espanyoles participants en l’estudi reconeixen no haver tractat d’internacionalitzar els seus negocis. Continue reading »

Comments (0)
empresa

Les empreses prefereixen usar mètodes alternatius en la cerca de treballadors

Les plataformes especialitzades i apps guanyen terreny
By , on 30 de abril de 2015

mobil

Tres de cada quatre vacants no s’arriben a publicar ni a la xarxa, ni ràdio, premsa o televisió segons un estudi de Creade-Lee Hecht Harrison, consultora del Grup Adecco. Les companyies recorren a un altre tipus d’estratègies a l’hora de trobar als seus nous empleats, que poden anar des de la publicació de les ofertes de treball en aplicacions especialitzades o cercar directament el perfil de professional buscat per posar-se en contacte amb ell o ella.

Les fórmules alternatives per buscar un candidat de treball han canviat en els darrers anys. Per sectors, la banca, el negocis de gran consum i la indústria farmacèutica són els que més recorren a noves formes de trobar treballadors com ara les plataformes de contactes professionals, persones de l’entorn o referències a causa del tipus d’informació que gestionen. Tanmateix, augmenta el nombre de companyies que busquen directament als seus candidats a través de les xarxes i contactes, per identificar el perfil labora buscat i posar-se en contacte amb ell el més ràpid possible, sobretot, en llocs directius.

Al respecte, les empreses recorren a agències de ‘caça-taents’ o bé a través de plataformes laborals com Linkedin, una de les eines i apostes més segures per a les empreses segons explica el director de IMF Business School, Carlos Martínez. Actualment, Linkedin compta amb més de 270 milions d’usuaris a tot el món i només cinc milions d’ells estan a Espanya. Segons el portal BasePymes, els avantatges de Linkedin l’han posicionat com l’eina estavella de les Pymes espanyoles per reclutar personal. Continue reading »

Comments (0)
empresa

Els autònoms podran compatibilitzar el subsidi d’atur amb l’emprenedoria

Els treballadors mantindran 9 mesos l’ajuda
By , on 24 de abril de 2015

emprenedor

La ministra d’Ocupació, Fátima Báñez, ha presentat aquest dijous als autònoms un mecanisme per reforçar la denominada “segona oportunitat” amb la finalitat de permetre la represa del cobrament de la prestació per desocupació fins a cinc anys després d’haver iniciat una activitat per compte propi. Així doncs, els nous autònoms podran compatibilitzar l’emprenedoria amb el cobrament de la prestació per atur durant un període de 9 mesos.

El Ministeri ha informat en un comunicat de les noves mesures que prepara el Govern en suport als autònoms i l’economia social després de la reunió que la ministra Fátima Báñez ha mantingut aquest dijous amb els representants de Cepes, LLIGA, UPTA, CEAT, Uatae i Fopae. Entre les més importants destaca el manteniment de la prestació per desocupació entre aquells autònoms que comencin una nova empresa, una ajuda que es mantindrà durant un màxim de 9 mesos.

El Govern proposa per als autònoms ampliar a tots els grups d’edat la possibilitat de compatibilitzar la prestació de la desocupació amb l’inici d’una activitat emprenedora durant un màxim de nou mesos. Tanmateix, la proposta del Ministeri d’Ocupació també inclou el manteniment de la tarifa plana de cotització per autònoms tot i contractar a un treballador; una mesura encaminada a fomentar l’ocupació de les petites empreses. Continue reading »

Comments (0)
Pàgina 1 de 712345...»

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio