FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 
ofertes de treball

Barcelona va concentrar el 43% de les ofertes laborals de turisme de 2015

Barcelona, Balears i Madrid, els pols del turisme
By , on 8 de gener de 2016

cambrer

Barcelona va ser durant el 2015 la primera província en la qual es va produir una major oferta de contractació per part de les empreses turístiques, concentrant el 43% de les ofertes d’ocupació en el sector, segons un estudi elaborat pel portal d’ocupació Turijobs. Per darrere de Barcelona se situen Balears (19%), Madrid (18%) i Màlaga (7%).

El sector del turisme mou un gran nombre de contractacions durant l’any, especialment en èpoques assenyalades com els mesos d’estiu, la Setmana Santa o Nadal. Però a quines zones hi ha una major probabilitat d’aconseguir un lloc de treball en el camp del turisme? Gràcies al portal Truijob saben que la majoria d’ofertes del sector es concentren en 4 regions: la província de Barcelona (43%), Balears (19%), Madrid (18%) i Màlaga (7%).

No obstant això, un 40% dels candidats va buscar ofertes de feina del sector del turisme a nivell internacional, un 27% ho va fer a nivell nacional i el 19% a nivell regional; segons destaquen els estudis del portal. Per tant, la tendència sobre mobilitat geogràfica augmenta i és que ofertes a l’estranger van créixer un 101% al 2015. Les ofertes internacionals representen el 13% del total de processos de selecció registrats, que es reparteixen entre Regne Unit, Estats Units, Alemanya, el Marroc i Emirats Àrabs.

L’informe del portal Turijobs mostra una tendència dels professionals cap a la cerca de noves oportunitats laborals fora d’Espanya, essent les destinacions com Regne Unit, Estats Units i Alemanya les més demandades pels treballadors. Tot i això, des del portal recorden que moltes de les ofertes del sector les podem trobar concentrades en llocs de la nostra geografia, essent Barcelona, Balears i Madrid els principals pols de contractes de turisme.

Els perfils més buscats

Les àrees que major oferta presenten són personal de sala (21% del total), cuina (20%) i recepció (13%) en establiments hotelers. Els termes més buscats van ser ‘hotels’ i agència de viatge’. D’altra banda, per branques d’activitat els sectors més buscats van ser gastronomia (4%), recepció (16%) i sala (16%). De fet, els termes de treball més buscats han estat ‘cap de cuina’ (22%), ‘cuiner/xef (17%), cambrer/*maître (17%) i ‘recepcionista’ (13%).

L’informe, també, reflecteix que els sectors amb major competitivitat són: recepció, guia turístic, congressos i convencions i direcció. En canvi, existeix demanda de perfils en cuina: professionals del Màrqueting, Publicitat i Relacions Públiques: animació hotelera i Recursos Humans; essent alguns dels perfils professionals més buscats dins del sector turisme durant l’any anterior i també un dels llocs amb majors possibilitats d’incorporar-se al mercat laboral aquest 2016.

Les previsions per aquest 2016 apunten a que el 56% de les empreses turístiques te intenció d’ampliar la seva plantilla entre un 1% i un 10% les seves contractacions durant l’any 2016 respecte a l’any anterior i el 13,5% preveu augmentar-les entre un 11% i 30% al llarg d’aquest any; de mode que el gairebé 7 de cada 10 empreses incorporaran nous treballadors. Per el contrari, una de cada quatre empreses enquestades no creu que es produeixin contractacions en el nou any.

Tot i la preferència de cerques a nivell internacional, les dades corresponents fins a octubre de 2015 mostren que la publicació d’ofertes d’ocupació en Turisme i Hostaleria al citat portal s’ha incrementat un 60%, enfront de l’augment del 45% de professionals que s’han registrat al portal a la recerca de treball.

Les demandes a l’hora de contractar

El 98% de les empreses afirma que tenir dificultat a l’hora de contractar a causa del baix volum de candidats amb experiència i que disposin de les competències necessàries per accedir al lloc. Un altre aspecte a destacar són els idiomes, ja que el 96% de les empreses enquestades afirma que l’anglès és “extremadament important”. Altres idiomes demandats pel mercat laboral són el francès i l’alemany i cobren rellevància de demanda, entre un 36% i un 48%, el xinès, el rus i el portuguès també són llengües que han guanyat pes.

Les tendències en Recursos Humans per a l’any 2016 indiquen que les empreses treballaran en la imatge de marca de l’ocupador com a estratègia per atreure i retenir talent i, la creació d’un Pla de Reclutament 3.0. La creació d’estratègies enfocades a la retenció de les ‘empleadors’ serà la prioritat del 41% de les empreses enquestades, enfront del 35% que buscarà reclutar perfils altament qualificats o el 33% que intentarà millorar la gestió dels seus candidats.

Imatge: IgorSaveliev

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Barcelona va concentrar el 43% de les ofertes laborals de turisme de 2015”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2017, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio