FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 
Destacats, General

Espanya com a país d’expansió

Espanya ofereix un mercat sòlid que fa que les marques estrangeres traslladin el seu model de negoci
By , on 12 de octubre de 2012

La cadena de comida rápida fue pionera en el sistema de franquicia para su expansión

Empreses conegudes com Foster s Hollywood, McDonald ‘s, Calzedonia o Tecnocasa son algunes de les marques que tenen dues característiques en comú: el seu origen no és nacional i van triar Espanya com a part de la seva estratègia empresarial. La companyia de menjar ràpid porta als carrers espanyoles dècades sota el sistema de la botiga en cadena; Tecnocasa i Calzedonia han anat consolidant la seva presència a les ciutats espanyoles a poc a poc.

Ja són 180 les ensenyes estrangeres que operen al nostre país. La major part d’elles provenen de França i dels Estats Units, segons les dades de l’Associació Espanyola de Franquiciadors Un total de 23 nacionalitats estan al nostre mercat a través del comerç associat. Tanmateix, Santiago Barbadillo (director general de Barbadillo Associats) considera que:

No és un nombre extraordinari. El nostre sistema de franquícia té molta activitat i frena en certa manera l’entrada de marques foranes. Les marques estrangeres han exportar un producte molt nou i amb atractiu per als inversors.

 

Espanya ofereix un mercat sòlid el qual fa que les marques estrangeres traslladin el seu model de negoci i mirin al nostre país com una de les destinacions per créixer i desenvolupar-se. Una població de més de 47 milions de persones, el nivell de renda per càpita, la seguretat jurídica, i sectors amb gran potencial, com el turístic i el de l’oci, són les principals bases perquè les marques estrangeres desembarquin al nostre país tot de la recessió actual.

María Dolores Sevillano, directora de consultoria de Tormo Associats, afirma que:

L’atractiu d’Espanya ha disminuït en els últims anys per la crisi i la menor expectativa de guanys. Les marques de fora es plantegen escenaris econòmics prudents i són menys estrictes en la rendibilitat exigida.

El model de futur franquiciat es planteja molt prometedor en el sentit que té una oferta més àmplia entre la qual triar. Perquè una franquícia estrangera no ofereix més garanties que una signatura nacional.

Segons Barbadillo “S’ha d’analitzar l’adaptació del producte a la realitat espanyola, la trajectòria de l’ensenya i si el model de negoci encaixa”, i recorda que marques de restauració, com Subway o Dunkin Donuts, són exemples que no han acabat de encaixar.

En aquest cas Vallhonrat opina :”sempre que s’adaptin als nostres gustos, el normal és que la marca tingui èxit. Aquest mercat és receptiu”.

Foto: Reidmix

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Espanya com a país d’expansió”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio