FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 
Formació

Ser un Community Manager

By , on 18 de febrer de 2013
Community Manager

Una treballadora a l'oficina

Avui dia el ser Community Manager és una molt bona alternativa per a molts professionals de la comunicació. És una feina que s’ha desenvolupat molt, sobretot, a partir de l’auge de les xarxes socials com Facebook, Twitter, Google +, Instagram… Aquesta tasca, però, va néixer durant els anys 90 i feia referència als administradors de pàgines web, de fòrums, blogs o altres comunitats per Internet. La feina d’un Community Manager consisteix en organitzar i gestionar la comunicació entre empreses i usuaris a les xarxes socials. S’encarrega d’administrar els continguts que es comparteixen, les opinions dels usuaris i aportar informació de primera mà de l’empresa.

Cada empresa, en funció del seu públic objectiu, tindrà una representació en unes xarxes socials o altres. No totes les empreses tenen perquè trobar-se a Facebook o Twitter. Per exemple, no tindran un compte a Instagram si la seva tasca no té res a veure amb les imatges. Aleshores, el Community Manager s’encarregarà d’administrar el compte en cada espai. Així doncs, és important que la persona que hi hagi darrere tingui els coneixements necessaris per poder dinamitzar-lo amb la resta d’usuaris, de manera que es pugui crear una comunitat virtual amb tots els seguidors. L’objectiu és molt clar, tenir una bona relació amb el públic, crear una bona imatge de la companyia i obtenir una bona reputació. Ha de ser la veu de l’empresa pels seguidors, aportant informació de primera mà en nom d’ella.

Però hi ha molt més feina a fer. El Community Manager de l’empresa ha d’estar en contacte amb els departaments de vendes, d’atenció al client i la comunicació corporativa, perquè ha de poder desenvolupar un pla de comunicació a la xarxa. En aquest pla, ha d’haver-hi els objectius que es pretenen obtenir, i per això és necessària la col•laboració i el contacte amb tots aquests departaments, per tal de satisfer les necessitats de l’empresa en matèria comunicativa. La persona que desenvolupi aquesta tasca ha de tenir uns coneixements sobre les xarxes socials força avançades, entenent el seu funcionament, les dinàmiques dels seus usuaris i l’utilització de les noves tecnologies en tots els àmbits.

La feina de Community Manager és molt absorbent, en el sentit que requereix moltes hores per dinamitzar les xarxes socials. Però és obvi que aquesta persona pot realitzar altres tasques en el gabinet de comunicació de l’empresa. Afortunadament, hi ha programes que serveixen per organitzar i planificar aquesta tasca, com Hootsuite, mitjançant el qual es poden programar tuits, a part de generar una visió panoràmica dels comentaris sobre un tema concret i crear estadístiques sobre ells. Aquesta feina, amb l’èxit de les xarxes socials, cada vegada està més demandada i és important tenir una bona formació per poder aspirar a llocs de treball d’aquesta mena.

Foto de David Boyle a Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Ser un Community Manager”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio