FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 
empresa

Treballar en temps de crisi

By , on 22 de gener de 2013
Mercadona

Un Mercadona a Alcalá de Henares, a la Comunitat de Madrid

La crisi econòmica, a Espanya, ha tingut una conseqüència molt negativa per la població: l’augment de l’atur. A nivell estatal, ja són gairebé 6 milions de persones aturades i a Catalunya, segons la Generalitat, el 2012 va finalitzar amb un total de 332.506 d’homes aturats i 314.450 dones sense feina. Dia a dia, milers de persones es queden sense feina, posant en perill a moltes persones a l’exclusió social per la manca de recursos. Sembla ser que 2013 no serà molt millor precisament, perquè les empreses tampoc passen una bona situació i no es produeixen tants contractes com es voldria. Malgrat això, cal saber algunes empreses que, malgrat els efectes de la crisi, han sabut renovar-se i han augmentat els seus beneficis. És interessant saber quines empreses són per tal que els aturats s’hi dirigeixin i deixin els seus currículums, a veure si hi ha sort.

Com han aconseguit mantenir els seus beneficis (o augmentar-los), a l’igual que la seva plantilla? La resposta no és pas senzilla, perquè hi ha hagut fórmules de tota mena: vocació internacional, aposta per les noves tecnologies, recerca de mercats encara poc explotats, promoció del personal amb talent i prudència financera per evitar gran endeutament. Aquestes empreses, malgrat un context econòmic desastrós, segueixen invertint en personal, tecnologies i infraestructures, en comptes de retallar. Una de les empreses espanyoles més importants i que més creix és Inditex, que ha creat un imperi a nivell mundial que cap empresa tèxtil ha sabut superar, ni H&M o Benetton. La clau ha sigut l’internacionalització i l’escolta de la demanda, perquè és una empresa capaç de crear i distribuir peces de roba noves cada dues setmanes, en base a les necessitats dels clients.

També hi ha el cas de Mercadona. És una de les poques empreses que continua construint nous supermercats arreu del territori, amb previsions d’instaurar-se a altres països, i contractant personal. El seu model de negoci, anomenat “Totaler”, consisteix en buscar les necessitats dels clients, de manera que al lineal no hi hagi masses productes perquè el client es perd. Es posen a disposició les marques més demandades, potenciant, això sí, com a marca recomanada, la de Mercadona (Hacendado, Deliplus, Bosque Verde), per tenir una bona qualitat i un preu raonable. Els productes fabricats per Mercadona es produeixen, majoritàriament, a Espanya, el que suposa una reducció de costos importants sempre posant per davant la qualitat. Amb aquesta estratègia, l’empresa s’ha guanyat l’estima de la societat i els consumidors i és la seva clau d’èxit.

Però hi ha més empreses que han sortit endavant malgrat la crisi econòmica. És el cas de Mango, Supermercats Dia, el grup internacional de construcció OHL, Prosegur, la farmacèutica Grifols, la fabricant d’ampolles de vidre Vidrala, Jazztel, l’operador de la xarxa Wi-Fi gratuïta al carrer GOWEX, etc.

Font: El País

Foto de M.Peinado a Flickr

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “Treballar en temps de crisi”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio