FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 
empresa

¿Tinc fusta per a ser ‘freelance’?

Disposar d’una xarxa de contactes i d’experiència al sector són fonamentals
By , on 9 de desembre de 2013

La crisi està aguditzant la falta de treball regular i establir-se com un treballador ‘freelance’ és una opció cada cop més creixent per deixar d’engronsar les llistes de l’atur. Les feines com a treballador professional independent permeten desenvolupar una ocupació sense una inversió prèvia gaire alta, amb la possibilitat de millorar cada dia i obtenint uns ingressos més o menys estables.
Els professionals independents o ‘freelance’ són treballadors que disposen d’una alta qualificació acadèmica però que no formen part de cap companyia o plantilla d’empleats, sinó que realitzen un treball per compte propi que després venen a alguna empresa. Aquesta proposta laboral no és pot comparar a la d’establir-se com emprenedor o autònom, ja que la meta d’ambdós és posar en funcionament un negoci propi i no la de realitzar quelcom per ser venut.

Així doncs, un dels requisits de més importància per saber si tenim fusta per fer ‘freelance’ és el d’haver cursat estudis superiors, preferiblement amb una trajectòria laboral prèvia o havent desenvolupat feines al sector, ja que disposarem d’una bona xarxa de contactes en el nostre àmbit laboral. No obstant això, tant si s’és un experimentat al sector o un ‘fresh man’ existeixen portals web on podrem crear nous contactes, ampliar horitzons o fer els primers passos com a ‘freelance’.

Una bona planificació teòrica de la feina és imprescindible per a constituir-se com un professional independent i per això s’ha de fer nét sobre quin tipus de producte o àmbit dissenyar, escriure o programar. Així doncs, el treballador ‘freelance’ ha de tenir clar l’àmbit d’actuació, el producte i el ‘target’ o públic al qual dirigirà els seus esforços; amb aquesta feina feta resultarà molt més senzill crear una estratègia de màrqueting per vendre l’idea o el producte al client. Alhora, cal pressupostar l’adquisició del material necessari per a dur a terme l’activitat laboral.

Un cop definits aquests aspectes teòrics, és fonamental començar a fer-se visible a l’àmbit en el qual treballarem per a disposar d’un canal de comunicació amb els possibles clients, de forma que puguin valorar la qualitat del treball que ja hem realitzat y promocionar la feina que actualment fem. El següent punt per constituir-se com a ‘freelance’ és disposar d’una pàgina web o blog professional i mantenir una presència activa a les xarxes socials, especialment en aquelles que ens permeten donar visibilitat la feina.

Tot i que els ‘freelance’ venen un producte o una idea, abans han de saber vendre’s a ells mateixos com a treballadors a un client. Aquest bàsic s’ha pogut anar creant gràcies una dilatada experiència laboral al sector o mitjançant una bona publicitat on-line i off-line. Els professionals amb fusta de ‘freelance’ han après a moure’s en els àmbits adequats, entregant targetes en mà i afavorint el boca a boca entre clients. Aprendre a vendre’s bé als clients és una de les màximes d’aquesta classe de treballs auto-gestionats.

Imatge: Uitgebeeld.nl

Comment | Trackbacks Closed.

Comments of “¿Tinc fusta per a ser ‘freelance’?”

While there have been no comments.

Leave a comment

 

 

 


 

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio