FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 

Post tagged with ‘model carta de motivacio’

Consells

La carta de motivació, la millor arma per aconseguir un treball

Bona ortografia, cordialitat i escriptura amena: els secrets de l’èxit
By , on 10 de novembre de 2011

Per aconseguir una feina no n’hi ha prou amb entregar un bon currículum. La carta de motivació està guanyant cada cop més protagonisme, fins al punt que en moltes ocasions el contractant la llegeix abans i tot de donar-li un cop d’ull al currículum. Perquè? Per que en ella ens retratem a nosaltres mateixos; entre línies i sense adonar-nos deixem que el lector sàpiga molt més de nosaltres que si es limita a llegir el conjunt de dades i xifres que conté el nostre currículum personal i professional. I això és un arma de doble fil.

Que la persona que llegeixi la teva carta de motivació no tingui cap dubte que ets el perfecte candidat

Sabedors doncs de la importància que la carta de motivació té, sobretot avui dia en que la competitivitat per aconseguir un lloc de feina es troba en el seu màxim exponent, em de preocupar-nos de que el document estigui ben redactat i que en poques línies mostri el millor de nosaltres.

Els encarregats de recursos humans tenen desenes de currículums al dia per llegir; per això, la nostra carta de motivació no pot ser molt llarga i ha d’estar escrita en un to cordial però amè, alhora que positiu. Pensa que si a la segona línia avorrim al nostre lector simplement passarà la nostra carta i començarà amb la següent.

Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Acomiadament disciplinari, en què consisteix?

En aquets tipus d’acomiadament s’argumenta que el treballador a comés faltes disciplinàries com faltes d’assistència o desobediència
By , on 7 de gener de 2011

Arribar tard continuadament o faltar a la feina pot ser causa d'acomiadament

Quan portem a terme relacions, reclamacions o tràmits amb l’empresa a la que treballem o treballàvem és important estar informat de quins són les passos, dates i procediments que hem de portar a terme. Normalment són tasques bastant complicades i polèmiques en les que és molt fàcil que sortim perjudicats si ignorem alguns punts. A l’hora de fer alguna reclamació, de firmar algun document important o d’acceptar un acomiadament és important saber en què consisteix i quins efectes té; si no estem suficientment informats del tema sempre podem acudir a alguna assessoria perquè ens informin dels termes legals. Però és important que ens informem bé abans de firmar qualsevol document.
Si entrem en termes d’acomiadament, per exemple, trobem que existeixen molts tipus de formes de rescindir el contracte d’un treballador. Avui parlarem de l’acomiadament disciplinari, que es porta a terme quan l’empresa decideix extingir la relació laboral amb un treballador en base a alguna causa disciplinària com faltes d’assistència o desobediència en el treball. El procés que es segueix per formalitzar aquest tipus d’acomiadament és el següent:

El primer que exigeix la normativa és que els acomiadaments han d’estar comunicats per escrit, mitjançant “la carta d’acomiadament”; una carta en la que han de constar: els fets que motiven l’acomiadament i la data a partir de la qual tindrà efectes. Amb aquesta carta, el treballador tindrà la possibilitat d’impugnar el procés. És important deixar clar però, que el signar aquesta carta no és equivalent a estar conforme amb l’acomiadament sinó a l’haver rebut el document.
Continue reading »

Comments (0)
empresa, Remuneració

Motivació, el secret de la productivitat

Horari flexible, autosatisfacció, reconeixement... estímuls que ajuden a la motivació
By , on 7 de novembre de 2010

El sou és la motivació que mai falla

Hi ha molt poca gent a la que pel matí, quan sona el despertador i a dins el llit s’està perfecte li faci especial il•lusió anar a treballar. Potser els primers anys d’incorporació al mercat laboral, quan tot és nou i bonic, podem trobar alguna persona que s’aixequi amb ganes i il•lusionada, però per la gran majoria les motivacions que ens porten a treballar són inexistents a les set del matí. El problema apareix però, quan després de la dutxa de rigor i un esmorzar ben nutritiu la mandra i la desgana continuen; potser les persones a les que la il•lusió i motivació no els hi apareix a cap hora del dia s’haurien de preguntar si la feina que estan duent a terme els omple realment, tot i que això ja és un altre tema.

La motivació a l’hora de treballar és un tema que les empreses tenen molt estudiat ja que afecta directament al rendiment i productivitat del treballador. Una persona positiva és molt més eficaç que una persona que, tot i fer les coses bé, les fa a desgana. Per això, existeix molts estudis i teories sobre la motivació. Enrique Sureiro, professor associat de comunicació de la Universitat de Navarra, exposa 11 incentius amb els que els treballadors solen trobar la motivació:
Continue reading »

Comments (0)
General

ING, el model del fresh banking

La banca busca posicionar-se com una empresa adaptada als nous temps
By , on 24 de agost de 2010

ING i el Fresh Banking

Fresh banking no és sinònim de banca fresca, però si de banca que actua amb frescor i transparència. Segons ING aquest concepte és utilitzat per descriure “la forma de treballar de la firma”, basada en valors com “la transparència, senzillesa, comoditat, rendibilitat, centrada en el món del client, sense comissions i per tot el món”. Així, veiem que el que busca aquesta banca es fer-se propera al client, sense obstacles ni parets opaques, tot transparent i clar. S’ha de comprovar si aquestes pautes es segueixen realment així, ja que a vegades hi ha una gran diferència entre la teoria i la pràctica, però tot sembla indicar que així és.

Amb el terme fresh banking, ING va voler donar un gir en el posicionament del seu producte i en conseqüència de la seva empresa, convertint-la en una banca moderna i ajustada als temps que corren, en els que evitar les comissions, per exemple, és un bon punt a favor. En aquest sentit, i per tal de donar a conèixer la seva nova imatge, ING va començar una carrera publicitària a gran escala, oblidant-se però, d’Internet, un aspecte estrany ja que és l’escenari principal en el que l’empresa actua.

El model de negoci d’ING es caracteritza per l’absència d’oficines físiques. Tots els moviments i transaccions es fan a través de la xarxa, un punt que abarateix molt els costos i que estan seguint moltes empreses. Només existeixen algunes oficines, poques, d’atenció al client a les ciutats més poblades. A Palma de Mallorca, per exemple, existeix una única oficina d’atenció al client.
Continue reading »

Comments (0)
Consells, ofertes de treball

De què serveix l’email o carta de presentació?

Pot ser útil si es fa correctament
By , on 20 de juliol de 2010

Escriu un email de presentació

És possible “passar” de la tradicional carta de presentació en molts processos de selecció de personal, encara que segueix sent apreciable o fins i tot indispensable en alguns sectors. La tendència, però, s’ha desplaçat a l’elaboració de correus electrònics que vénen a complir les mateixes funcions que feien les antigues cartes de presentació.

Normalment es tracta d’un exercici bastant difícil per als candidats. De fet, s’estima que al voltant del vint per cent de les candidatures arriben acompanyades de la carta de presentació corresponent. Però el més curiós és que tres quartes parts de les persones que treballen realitzant processos de selecció de personal en recursos humans no llegeixen aquest tipus de text o, en el millor dels casos, el llegeixen ràpidament. I ara és quan ve la qüestió que volem aclarir en aquest article: a hores d’ara, cal enviar una carta de presentació amb el currículum vitae?

La resposta és afirmativa sempre que responguin a un anunci concret i sempre que considerem que hi ha certa coherència entre el nostre currículum i el puestode treball ofert. El currículum vitae és l’eina principal que es continua utilitzant en un procés de selecció. Tanmateix, la carta de presentació és útil per als llocs de direcció i càrrecs de responsabilitat intermedis.
Continue reading »

Comments (0)
ofertes de treball, Temes clau

Carta de recomanació

Molt important per a buscar feina
By , on 21 de març de 2010

La carta de recomanació et pot obrir les portes a una nova feina

En aquesta ocasió vull acostar-vos una cosa que us pot resultar de molta utilitat quan aneu a buscar feina. No cal dir que la situació per aconseguir un treball no és de les millors. La situació en el mercat laboral s’ha tornat molt competitiva fa ja un llarg temps.

És per això que al moment de presentar-se a un lloc de treball, una carta personal de recomanació els serà de suport en aquesta candidatura. La carta personal d’recomanació és un instrument molt utilitzat en el transcurs d’un procés de selecció. Aquesta carta és idònia per tenir majors referències pel que fa l’experiència i característiques de la persona que s’està postulant a l’ocupació.

Si bé el més representatiu en aquest tipus de carta de recomanació és qui el signa, o l’empresa a qui representa aquesta signatura, la redacció d’ella no deixa de ser important. El recomanat, per evitar possibles confusions, és que qui necessiti aquesta carta li faci arribar un model o exemple del format de la carta. Vegem com ha de ser la carta personal de recomanació.

Continue reading »

Comments (0)
Consells, ofertes de treball

Carta de presentació, com la fem?

Parts, redacció i altres consells
By , on 17 de març de 2010

La carta de presentació arribarà a bon port

Per completar una candidatura a un lloc de treball, no n’hi ha prou amb dissenyar un currículum vitae atraient: també has d’adjuntar una carta de presentació. En ella et donaràs a conèixer a l’empresa, descriurà el teu bagatge professional i exposarà els motius pels quals creus que series l’empleat ideal per a aquest lloc.

La carta de presentació es divideix en tres parts:

1. Encapçalament: a la part superior dreta del foli hauràs d’indicar les teves dades personals (nom complet i domicili), així com la data en què redactes la missiva. A sota, però al marge esquerre, has d’escriure el destinatari de la carta. Aquest pot ser un departament (Recursos Humans, Personal, Màrqueting …), però si coneixes el nom de l’encarregat responsable del procés de selecció, millor que millor. També hauràs d’afegir les dades de l’empresa, el seu nom i domicili. I llavors arriba un dels punts més complicats per als candidats: com dirigir-se a l’empresa? Com saludar? Per descomptat mai empreu el tuteig, perquè és sinònim de manca de respecte; tracta’ls de vostè i sé cordial però sense adular. En realitat, un únic «Salutacions cordials” o “Benvolgut senyor / senyora» és suficient.

2. Cos: la part central de la carta és la més important i la que hauràs de redactar amb molta cura. Una bona presentació pot motivar que el seleccionador consideri un currículum que en principi estava destinat a la galleda de les escombraries. Així que aplica’t. Sigues breu, concís i no facis paràgrafs de més de tres o quatre línies. Si respons a una oferta de treball, menciónala només començar, si és una autocandidatura, presentat, digues qui ets ( «llicenciat en …,” diplomat en … ») i quina experiència acumules. Però no et s’estengui massa, ja que els detalls es deixen per al currículum. Després escriviu per què creus que mereixes una oportunitat, sense semblar presumptuós però tampoc pecant d’humil. Simplement, destaca les teves qualitats i destaca la teva voluntat de progressar en el món laboral.
Continue reading »

Comments (0)
Consells, Temes clau

Carta de baixa voluntària

Vull deixar la feina, però no sé com
By , on 18 de gener de 2010
Voleu deixar la feina?

Voleu deixar la feina?

Tot i que possiblement no sigui el millor moment per deixar de treballar, hi ha persones que per diverses raons es troben en aquest cas i no saben què fer. Fa uns mesos m’hi vaig trobar i naturalment no sabia com fer-ho. Suposava que parlant amb el cap de personal el problema quedaria solucionat, quina innocència la meva! Després d’una tensa conversa l’individu va decidir acabar la reunió tot dient: – Presenta una carta de baixa voluntària- Molt bé rei, vaig pensar jo, algú és capaç d’explicar-me què carai és? Doncs bé, si algú es troba en aquesta situació no patiu perquè aquí està la vostra solució, atents que començo:

En primer lloc, no us espanteu perquè la carta de baixa voluntaria és un tràmit pel que s’ha de passar si un decideix que vol deixar l’empresa on treballa. Simplement és una prova escrita on queden plasmades les raons per les quals volem deixar l’empresa de forma voluntària. De fet una carta de baixa voluntària és una manera que té l’empresa per demostrar, si després hi ha problemes amb els treballadors, per exemple, que la persona ha renunciat a cobrar les indemnitzacions i l’atur. Això és molt important, ja que al marxar voluntàriament no teniu dret a que l’empresa us arregli els papers i així poder cobrar l’atur. Tot i així, si la vostra decisió és irrevocable la vostra carta ha de tenir aquests punts:

-la direcció de l’empresa o les dades de la persona a la que us dirigiu.
-lloc i data.
-la raó de la carta, és a dir, de la baixa voluntària.
-la vostra firma.
-la firma de la persona a la que us dirigiu.
Continue reading »

Comments (0)
Consells, Temes clau

La carta de motivació, clau per a aconseguir feina

By , on 15 de gener de 2009

Com el seu propi nom indica, una carta de motivació és un escrit en el qual el candidat a un lloc en una empresa explica la seva motivació per a ocupar aquesta vacant. Aquestes cartes permeten que la persona es deixi conèixer una mica i que mostri els seus interessos, capacitats i virtuds.

Sempre és interessant acompanyar el Currículum Vitae d’una carta. Pensem que l’empresari o el cap de recursos humans que rep al dia uns 20 CV els llegeix tots per sobre i en la majoria hi figuren el mateix tipus d’estudis o de coneixements informàtics i idiomes. D’aquí que la carta de motivació es converteixi en un element per a atreure l’interès de l’empresa.
Continue reading »

Comments (2)
Consells, Remuneració, Temes clau

T’atreveixes a demanar un augment de sou?

By , on 7 de gener de 2009

Daniel Porot, especialista en gestió de carreres i investigació laboral a Europa va publicar un llibre amb 101 Secrets per a negociar bé el nostre salari. En aquest post us proposem les cinc preguntes clau per a demanar un augment de sou.

¿Quan podem demanar-lo?
La resposta és que sempre que hagis anat més enllà d’allò que s’esperava de tu a la teva feina, en termes quantitatius i qualitatius. Per a que es produeixi aquest gest de l’empresa ha d’haver una plusvalia del treballador. Es pot mesurar en base a tres criteris: ¿el teu treball es tradueix en un augment dels beneficis d’un client (per exemple, has aconseguit un gran compte), una rebaixa de les despeses (a través de la racionalització de procediments) o una reducció d’errors? De manera general, és preferible negociar un augment de sou més que una prima puntual, encara que aquesta sigui més atractiva.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio