FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 

Post tagged with ‘com fer carta de motivació’

Formació

Màster en Salut Pública de la Pompeu Fabra

Una opció per desenvolupar la teva especialitat
By , on 25 de març de 2012

Dins la modalitat de Ciències de la Salut trobem a la Universitat Pompeu Fabra un màster molt interesant per la temàtica de feinespertreballar. Per un costat perquè es tracta d’una formació a realitzar després d’haver cursat el grau que t’obrirà les portes al mercat laboral i per l’altra perquè té uns continguts molt relacionats amb el treball. És el màster en Salut Laboral.

A més de les ciències de la salut, a la Pompeu Fabra tens molts més camps d'estudi

Aquests estudis tenen com a objectiu formar a professionals en el desenvolupament de polítiques, recursos i activitats per protegir i promocionar la salut dels treballadors. Dins el mateix trobem dos itineraris: Patologia laboral, més encaminat a la modalitat professional; i Salut laboral, encaminat a la recerca. D’aquesta forma, es vol proporcionar la formació complementària als metges residents de medicina del treball i als infermers residents del treball.

Continue reading »

Comments (0)
empresa

Absentisme laboral, què és i com el puc combatre?

Sortir a fumar de forma repetida, arribar tard o anar al metge són algunes de les principals causes
By , on 25 de gener de 2012

Si ens ho pregunten de forma general tots podem explicar el que és l’absentisme laboral però, sabem el que és de forma rigorosa? coneixent els diferents tipus, causes i conseqüències? Us ho expliquem!

L'escriptori buit és la cara més visible de l'absentisme

Existeixen tres tipus d’absentisme laboral. El primer és aquell en el que el treballador s’absenta de la feina per causes justificades legalment, com pot ser un permís per activitat sindical o una incapacitat temporal; el segon, en canvi, es produeix per causes injustificades com són els retards o sortir a fumar de forma continuada. En el tercer i últim cas, l’absentisme presencial, el treballador acudeix de forma física al seu lloc de feina, però dedica una gran part de la seva jornada laboral a feines que no tenen res a veure amb la seva tasca i amb el lloc que ocupa. Qui no ha consultat el seu correu electrònic personal o ha llegit el diari mentre està a la feina?

Un elevat absentisme laboral pot provocar problemes molt greus a una empresa, ja sigui pública o privada, així com generar-li alts costos. Per això, el control d’aquestes faltes o manca de productivitat és una de les tasques principals del departament de recursos humans. L’absentisme laboral no té barreres ni limitacions de sexe, raça, religió o nacionalitat; és un fet generalitzat i no es concreta en cap sector específic.

Continue reading »

Comments (0)
Consells

La carta de motivació, la millor arma per aconseguir un treball

Bona ortografia, cordialitat i escriptura amena: els secrets de l’èxit
By , on 10 de novembre de 2011

Per aconseguir una feina no n’hi ha prou amb entregar un bon currículum. La carta de motivació està guanyant cada cop més protagonisme, fins al punt que en moltes ocasions el contractant la llegeix abans i tot de donar-li un cop d’ull al currículum. Perquè? Per que en ella ens retratem a nosaltres mateixos; entre línies i sense adonar-nos deixem que el lector sàpiga molt més de nosaltres que si es limita a llegir el conjunt de dades i xifres que conté el nostre currículum personal i professional. I això és un arma de doble fil.

Que la persona que llegeixi la teva carta de motivació no tingui cap dubte que ets el perfecte candidat

Sabedors doncs de la importància que la carta de motivació té, sobretot avui dia en que la competitivitat per aconseguir un lloc de feina es troba en el seu màxim exponent, em de preocupar-nos de que el document estigui ben redactat i que en poques línies mostri el millor de nosaltres.

Els encarregats de recursos humans tenen desenes de currículums al dia per llegir; per això, la nostra carta de motivació no pot ser molt llarga i ha d’estar escrita en un to cordial però amè, alhora que positiu. Pensa que si a la segona línia avorrim al nostre lector simplement passarà la nostra carta i començarà amb la següent.

Continue reading »

Comments (0)
Temes clau

Acomiadament disciplinari, en què consisteix?

En aquets tipus d’acomiadament s’argumenta que el treballador a comés faltes disciplinàries com faltes d’assistència o desobediència
By , on 7 de gener de 2011

Arribar tard continuadament o faltar a la feina pot ser causa d'acomiadament

Quan portem a terme relacions, reclamacions o tràmits amb l’empresa a la que treballem o treballàvem és important estar informat de quins són les passos, dates i procediments que hem de portar a terme. Normalment són tasques bastant complicades i polèmiques en les que és molt fàcil que sortim perjudicats si ignorem alguns punts. A l’hora de fer alguna reclamació, de firmar algun document important o d’acceptar un acomiadament és important saber en què consisteix i quins efectes té; si no estem suficientment informats del tema sempre podem acudir a alguna assessoria perquè ens informin dels termes legals. Però és important que ens informem bé abans de firmar qualsevol document.
Si entrem en termes d’acomiadament, per exemple, trobem que existeixen molts tipus de formes de rescindir el contracte d’un treballador. Avui parlarem de l’acomiadament disciplinari, que es porta a terme quan l’empresa decideix extingir la relació laboral amb un treballador en base a alguna causa disciplinària com faltes d’assistència o desobediència en el treball. El procés que es segueix per formalitzar aquest tipus d’acomiadament és el següent:

El primer que exigeix la normativa és que els acomiadaments han d’estar comunicats per escrit, mitjançant “la carta d’acomiadament”; una carta en la que han de constar: els fets que motiven l’acomiadament i la data a partir de la qual tindrà efectes. Amb aquesta carta, el treballador tindrà la possibilitat d’impugnar el procés. És important deixar clar però, que el signar aquesta carta no és equivalent a estar conforme amb l’acomiadament sinó a l’haver rebut el document.
Continue reading »

Comments (0)
empresa, Remuneració

Motivació, el secret de la productivitat

Horari flexible, autosatisfacció, reconeixement... estímuls que ajuden a la motivació
By , on 7 de novembre de 2010

El sou és la motivació que mai falla

Hi ha molt poca gent a la que pel matí, quan sona el despertador i a dins el llit s’està perfecte li faci especial il•lusió anar a treballar. Potser els primers anys d’incorporació al mercat laboral, quan tot és nou i bonic, podem trobar alguna persona que s’aixequi amb ganes i il•lusionada, però per la gran majoria les motivacions que ens porten a treballar són inexistents a les set del matí. El problema apareix però, quan després de la dutxa de rigor i un esmorzar ben nutritiu la mandra i la desgana continuen; potser les persones a les que la il•lusió i motivació no els hi apareix a cap hora del dia s’haurien de preguntar si la feina que estan duent a terme els omple realment, tot i que això ja és un altre tema.

La motivació a l’hora de treballar és un tema que les empreses tenen molt estudiat ja que afecta directament al rendiment i productivitat del treballador. Una persona positiva és molt més eficaç que una persona que, tot i fer les coses bé, les fa a desgana. Per això, existeix molts estudis i teories sobre la motivació. Enrique Sureiro, professor associat de comunicació de la Universitat de Navarra, exposa 11 incentius amb els que els treballadors solen trobar la motivació:
Continue reading »

Comments (0)
Consells, ofertes de treball

De què serveix l’email o carta de presentació?

Pot ser útil si es fa correctament
By , on 20 de juliol de 2010

Escriu un email de presentació

És possible “passar” de la tradicional carta de presentació en molts processos de selecció de personal, encara que segueix sent apreciable o fins i tot indispensable en alguns sectors. La tendència, però, s’ha desplaçat a l’elaboració de correus electrònics que vénen a complir les mateixes funcions que feien les antigues cartes de presentació.

Normalment es tracta d’un exercici bastant difícil per als candidats. De fet, s’estima que al voltant del vint per cent de les candidatures arriben acompanyades de la carta de presentació corresponent. Però el més curiós és que tres quartes parts de les persones que treballen realitzant processos de selecció de personal en recursos humans no llegeixen aquest tipus de text o, en el millor dels casos, el llegeixen ràpidament. I ara és quan ve la qüestió que volem aclarir en aquest article: a hores d’ara, cal enviar una carta de presentació amb el currículum vitae?

La resposta és afirmativa sempre que responguin a un anunci concret i sempre que considerem que hi ha certa coherència entre el nostre currículum i el puestode treball ofert. El currículum vitae és l’eina principal que es continua utilitzant en un procés de selecció. Tanmateix, la carta de presentació és útil per als llocs de direcció i càrrecs de responsabilitat intermedis.
Continue reading »

Comments (0)
ofertes de treball, Temes clau

Carta de recomanació

Molt important per a buscar feina
By , on 21 de març de 2010

La carta de recomanació et pot obrir les portes a una nova feina

En aquesta ocasió vull acostar-vos una cosa que us pot resultar de molta utilitat quan aneu a buscar feina. No cal dir que la situació per aconseguir un treball no és de les millors. La situació en el mercat laboral s’ha tornat molt competitiva fa ja un llarg temps.

És per això que al moment de presentar-se a un lloc de treball, una carta personal de recomanació els serà de suport en aquesta candidatura. La carta personal d’recomanació és un instrument molt utilitzat en el transcurs d’un procés de selecció. Aquesta carta és idònia per tenir majors referències pel que fa l’experiència i característiques de la persona que s’està postulant a l’ocupació.

Si bé el més representatiu en aquest tipus de carta de recomanació és qui el signa, o l’empresa a qui representa aquesta signatura, la redacció d’ella no deixa de ser important. El recomanat, per evitar possibles confusions, és que qui necessiti aquesta carta li faci arribar un model o exemple del format de la carta. Vegem com ha de ser la carta personal de recomanació.

Continue reading »

Comments (0)
Consells, ofertes de treball

Carta de presentació, com la fem?

Parts, redacció i altres consells
By , on 17 de març de 2010

La carta de presentació arribarà a bon port

Per completar una candidatura a un lloc de treball, no n’hi ha prou amb dissenyar un currículum vitae atraient: també has d’adjuntar una carta de presentació. En ella et donaràs a conèixer a l’empresa, descriurà el teu bagatge professional i exposarà els motius pels quals creus que series l’empleat ideal per a aquest lloc.

La carta de presentació es divideix en tres parts:

1. Encapçalament: a la part superior dreta del foli hauràs d’indicar les teves dades personals (nom complet i domicili), així com la data en què redactes la missiva. A sota, però al marge esquerre, has d’escriure el destinatari de la carta. Aquest pot ser un departament (Recursos Humans, Personal, Màrqueting …), però si coneixes el nom de l’encarregat responsable del procés de selecció, millor que millor. També hauràs d’afegir les dades de l’empresa, el seu nom i domicili. I llavors arriba un dels punts més complicats per als candidats: com dirigir-se a l’empresa? Com saludar? Per descomptat mai empreu el tuteig, perquè és sinònim de manca de respecte; tracta’ls de vostè i sé cordial però sense adular. En realitat, un únic «Salutacions cordials” o “Benvolgut senyor / senyora» és suficient.

2. Cos: la part central de la carta és la més important i la que hauràs de redactar amb molta cura. Una bona presentació pot motivar que el seleccionador consideri un currículum que en principi estava destinat a la galleda de les escombraries. Així que aplica’t. Sigues breu, concís i no facis paràgrafs de més de tres o quatre línies. Si respons a una oferta de treball, menciónala només començar, si és una autocandidatura, presentat, digues qui ets ( «llicenciat en …,” diplomat en … ») i quina experiència acumules. Però no et s’estengui massa, ja que els detalls es deixen per al currículum. Després escriviu per què creus que mereixes una oportunitat, sense semblar presumptuós però tampoc pecant d’humil. Simplement, destaca les teves qualitats i destaca la teva voluntat de progressar en el món laboral.
Continue reading »

Comments (0)
Consells, Temes clau

Carta de baixa voluntària

Vull deixar la feina, però no sé com
By , on 18 de gener de 2010
Voleu deixar la feina?

Voleu deixar la feina?

Tot i que possiblement no sigui el millor moment per deixar de treballar, hi ha persones que per diverses raons es troben en aquest cas i no saben què fer. Fa uns mesos m’hi vaig trobar i naturalment no sabia com fer-ho. Suposava que parlant amb el cap de personal el problema quedaria solucionat, quina innocència la meva! Després d’una tensa conversa l’individu va decidir acabar la reunió tot dient: – Presenta una carta de baixa voluntària- Molt bé rei, vaig pensar jo, algú és capaç d’explicar-me què carai és? Doncs bé, si algú es troba en aquesta situació no patiu perquè aquí està la vostra solució, atents que començo:

En primer lloc, no us espanteu perquè la carta de baixa voluntaria és un tràmit pel que s’ha de passar si un decideix que vol deixar l’empresa on treballa. Simplement és una prova escrita on queden plasmades les raons per les quals volem deixar l’empresa de forma voluntària. De fet una carta de baixa voluntària és una manera que té l’empresa per demostrar, si després hi ha problemes amb els treballadors, per exemple, que la persona ha renunciat a cobrar les indemnitzacions i l’atur. Això és molt important, ja que al marxar voluntàriament no teniu dret a que l’empresa us arregli els papers i així poder cobrar l’atur. Tot i així, si la vostra decisió és irrevocable la vostra carta ha de tenir aquests punts:

-la direcció de l’empresa o les dades de la persona a la que us dirigiu.
-lloc i data.
-la raó de la carta, és a dir, de la baixa voluntària.
-la vostra firma.
-la firma de la persona a la que us dirigiu.
Continue reading »

Comments (0)
Consells, Temes clau

La carta de motivació, clau per a aconseguir feina

By , on 15 de gener de 2009

Com el seu propi nom indica, una carta de motivació és un escrit en el qual el candidat a un lloc en una empresa explica la seva motivació per a ocupar aquesta vacant. Aquestes cartes permeten que la persona es deixi conèixer una mica i que mostri els seus interessos, capacitats i virtuds.

Sempre és interessant acompanyar el Currículum Vitae d’una carta. Pensem que l’empresari o el cap de recursos humans que rep al dia uns 20 CV els llegeix tots per sobre i en la majoria hi figuren el mateix tipus d’estudis o de coneixements informàtics i idiomes. D’aquí que la carta de motivació es converteixi en un element per a atreure l’interès de l’empresa.
Continue reading »

Comments (2)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio