FeinesPerTreballar.cat
Bloc sobre treball i formació, dirigit a contractadors, treballadors, busquin o no... 

Post tagged with ‘baixa’

Professions

Programadors d’Apps, els professionals més buscats a Infojobs

Les últimes tecnologies demanden molts professionals
By , on 16 de juny de 2014

Els programadors d’aplicacions mòbils són els professionals emergents més sol•licitats per les empreses, segons l’últim informe elaborat pel portal d’ocupació Infojobs. Els llocs de feina per a programadors d’aplicacions han multiplicat per deu la seva demanda per part de les empreses durant els darrers 5 anys, convertint-se en la professió emergent amb més demanda laboral en l’actualitat.

L’informe d’Infojobs ‘Estat del mercat laboral a Espanya al 2013’ mostra que els programadors d’apps s’han convertit en el nou nínxol del mercat laboral, després d’haver experimentat un creixement del 12% en la seva demanda respecte al 2012. Així doncs, durant el 2013 Infojobs va recollir 2.360 ofertes de treball que requerien aquesta especialitat; una xifra molt superior a la segona ocupació més demandada per les empreses, tècnic energètic, que només va recollir 917 places.

A més de tindre una gran demanda per part de les empreses, la coordinadora de l’informe Neus Margallo destaca que aquesta professió te una competència molt baixa, ja que la mitjana son 19 treballadors inscrits per vacant. A aquestes condicions favorables, cal sumar-hi un salari mitjà brut anual de 29.159 euros; factor que ajuda a convertit als programadors especialitzats en aplicacions com la professió ben pagada amb més de ser una feina amb molta demanda laboral en aquests moments. Continue reading »

Comments (0)
empresa

Alliberats sindicals, quina és la seva tasca?

Us expliquem què són i com s’aconsegueix
By , on 29 de abril de 2012

En els darrers mesos i si hem estat una miqueta pendents de les noticies segur que hem sentit parlar dels alliberats sindicals però, sabem realment el que són? Per què el Govern està en contra d’ells? Quina és la seva tasca? Explicar-vos tot això i alguna que altra qüestió és el nostre objectiu d’avui.

UGT i CC.OO són els sindicats majoritaris

Un alliberat sindical és aquell que, tot i pertànyer a una empresa o administració, no realitza les funcions laborals que li tocarien sinó que es dedica a activitat sindical. El problema apareix en la interpretació d’aquesta activitat i és el que a la teoria és una bona idea a la pràctica es converteix en un descontrol i una font de conflictes entre treballadors i empresa. El procés per aconseguir ser un alliberat sindical és el següent:

Continue reading »

Comments (0)
General

El Síndrome del ‘treballador cremat’

La depressió i l'estrès laboral poden ser-ne conseqüència
By , on 15 de febrer de 2012

La gestió utilitarista i mecanicista present en gairebé totes les empreses és la gran responsable que tan sols el 19% dels treballadors reconegui que està completament compromès amb la empresa en la que treballa, segons una enquesta nacional realitzada per la firma Towers Perrin-IRS. La resta d’assalariats reconeix que el seu rendiment es troba “per sota de les seves possibilitats i capacitats, fent un mínim esforç per complir amb les seves obligacions profesionals”. La contrapartida és que només un de cada 10 treballadors es planteja canviar de feina i es resigna acomplir els mínims a la que te ara.

El síndrome del treballador cremat

El síndrome del treballador cremat

Continue reading »

Comments (0)
Professions

Les professions més estressants

Els pilots d’avió i els relacions públiques encapçalen aquest rànquing
By , on 28 de octubre de 2011

Creus que la teva feina és la més estressant del món? L’estrès és una de les principals causes de baixa laboral, però encara que sembli que tots els treballs són perniciosos per la salut, hi ha diferents nivells de treballs depenent de l’estrès que produeixen. Per tal de descobrir quins són els 10 treballs més estressants CarreerCast.com va realitzar una enquesta a un grup representatiu de persones en la que s’estudiaven, entre d’altres coses, el potencial de creixement, les dades d’entrega, els viatges que es fan, la competitivitat, les exigències físiques, els perills o el contacte amb el públic.

El fotoperiodista no té horari ni oficina, va allà on està la noticia

Nosaltres analitzarem el perquè de la posició de les 5 primeres professions:

  • Pilot d’avió: Entre les causes que provoquen que sigui aquesta professió i no una altra la que es trobi en el lloc número 1 del rànquing hi trobem la responsabilitat que tenen els pilots de garantir la seguretat dels passatgers a més de complir amb un horari molt ajustat en el que les demores tenen conseqüències a gran escala. El fet que el seu treball depengui de la feina d’altres professionals, com els controladors o la tripulació afegeix punts extra a aquest estrès. Els seus horaris són molt irregulars i es troben constantment fora de casa.
  • Relacions públiques: Són els responsables directes de que la imatge de la marca o empresa que representen sigui positiva, per això el nivell d’exigència és molt alt, a la par que l’estrès. A més, el fet d’haver de tenir un contacte directe amb el client desgasta molt al treballador, que ha de ser pacient i intentar complaure’l amb tot el que pugui.
  • Executiu corporatiu: És el responsable d’establir quines seran les polítiques i estratègies que seguirà una empresa, amb la corresponent càrrega de responsabilitat que això suposa. La pressió per la presa de decisions i les llargues jornades de treball suposen un punt negatiu pel que fa a l’estrès.


Continue reading »

Comments (0)
Professions

Els treballadors de les llars cotitzaran des de la primera hora de feina

Una bona noticia dins els negres temps que viuen els drets socials
By , on 16 de setembre de 2011

I dins aquesta negativa boirina de retallades, dèficits i crisis sembla que un raig de llum despunta per sobre dels altres: el canvi en el règim de contractació dels treballadors de la llar. Un canvi que s’ha introduït dins l’esmena a la reforma de les pensions que va proposar el Grup Socialista fa uns mesos. Així, a parir de l’1 de gener del 2012 els treballadors de la llar començaran a cotitzar a partir de la primera hora treballada i no només en el cas que la jornada laboral superi les 80 hores mensuals (o les 72 si es treballa per més d’una persona).

Netejar la casa serà, a partir de l'any que ve, una feina més justa

Tot i que la nova normativa entri en vigor a partir de l’1 de gener del pròxim any no serà fins sis mesos naturals després que rebrà caràcter obligatori i és que és necessari donar un període de marge perquè tant treballadors com contractants adaptin les seves economies i rutines. Així, i molts anys després, els treballadors de la llar poden estar orgullosos d’haver aconseguit un avanç en temps de crisis, l’avanç de poder entrar dins el Règim General de la Seguretat Social. En el contracte que a partir d’ara s’haurà de fer a aquest sector laboral, s’hauran d’especificar les hores que es treballa a la setmana; el salari que rep a canvi el treballador o el salari en espècies, si és el cas; i el compte bancari per poder domiciliar la cotització.

Continue reading »

Comments (0)
Consells, empresa

L’estrès és una de les principals causes de baixa laboral

Seguir una sèrie de pautes pot ajudar en gran mesura a reduir aquest problema
By , on 26 de desembre de 2010

L'estrès i l'angustia són una de les malalties laborals més freqüents

La segona causa de baixa laboral a la Unió Europea és l’estrès. La pressió que la feina ens causa pot tenir conseqüències sobre la nostra salut, per això és convenient tractar-la i no menysprear-la. Un treballadors estressat és molt menys eficaç i inestable i per tant menys productiu. Actualment, a causa de l’escassetat de treball i els problemes per els que passen moltes empreses, a l’estrès causat pel treball hem d’afegir-hi el resultant de la inestabilitat de la feina; la pressió per l’acomiadament de la feina, la baixada de sou o les modificacions estructurals del lloc de feina es sumen a les ja existents i empitjoren l’estat del treballador.

És evident que hi ha alguns factors que ocasionen aquest estrès que no podem canviar, com la conjuntura mundial que vivim; per això hem d’intentar disminuir els aspectes en els que si podem incidir. Per això, establir una sèrie de pautes ens ajudarà a reduir en bona mesura l’estrès laboral. Algunes d’aquestes mesures són:

Horaris de feina: Respectar i complir tant el nostre horari de treball com els dels altres treballadors. La conciliació de la vida familiar amb la laboral és bàsic per trobar l’equilibri, per això poder organitzar-les és fonamental.
Participació i control: Deixar que els treballadors aportin idees que afecten directament a la seva feina fa que es sentin actius i útils en el seu lloc de feina i per tant que disminueixi la frustració que puguin sentir.
Càrrega de feina: Tots tenim un límit i intentar assolir més del que podem només incrementa el nivell d’estrès. Ser conscient de les nostres possibilitats i capacitats i les de la resta de treballadors farà que les tasques es puguin repartir millor d’acord amb la realitat.
Càrrecs: Definir quines són les tasques i responsabilitats de cada treballador farà que tots sàpiguen quin és el seu àmbit d’actuació i els seus marges. Així, es centraran únicament en la seva tasca.
Entorn social: Ajudar a la creació d’un entorn laboral idoni per la productivitat. En aquest punt també podríem afegir l’estabilitat entorn al futur de cada treballador i evitar, com dèiem abans, el neguit per la continuïtat a l’empresa.

Aquestes mesures varen ser redactades per l’Institut Nacional de Seguretat i Salut Laboral dels Estats Units, per tal de donar pautes per disminuir l’estrès dels treballadors. Unes pautes necessàries en els temps que corren i vitals per aconseguir el màxim rendiment dels treballadors.

Foto: Fallen Angel a Flickr

Comments (0)
Temes clau

Permís per paternitat, ja queda menys per a l’ampliació

El 2011 els pares tindran quatre setmanes
By , on 20 de març de 2010

El 2011 porta novetats importants

Un nou pas cap a la conciliació de la vida familiar i laboral. En aquesta oportunitat l’escenari principal té de protagonista als pares. Actualment, els pares tenen el permís per paternitat que comprèn 15 dies, sense perjudici de l’opció de baixa compartida en el permís per maternitat on aquest temps es podrà estendre.

Recordem així mateix, que va ser la Llei d’Igualtat, aprovada per Espanya al març del 2007, la que va incloure el permís de paternitat de 15 dies, dels quals dos dies han de ser afrontats per l’empresa i els altres 13 dies es fa càrrec Seguretat social. Aquest pis de 15 dies preveia la seva ampliació progressiva, en sis anys, fins a les quatre setmanes de durada.

La bona notícia ve en que aquest termini s’ha escurçat. A partir del 2011, els pares treballadors poden accedir a un permís de paternitat de quatre setmanes. Això va ser determinat per la Comissió d’Igualtat del Congrés dels Diputats, la qual té competència legislativa.

Els estudis que s’han realitzat fins aquests moments, pel que fa a la quantitat de pares que s’acullen a aquest permís, demostra que són molt pocs els treballadors que demanen el permís per paternitat. Encara que, s’està evidenciant un creixement en l’acollida. Segons l’Institut Nacional de la Seguretat Social, en el primer trimestre d’aquest any, s’han registrat prop de 90.000 prestacions per maternitat i al voltant de 70.000 prestacions per paternitat.
Continue reading »

Comments (0)
Professions

Treballar de taxista

Necessites el carnet BTP i la llicència
By , on 18 de març de 2010

Taxi de Barcelona

Anteriorment hem parlat a Feinespertreballar de què cal per a ser conductor d’autobús. Avui parlem d’una professio semblant.Quins requisits són necessaris per a conduir un taxi? Principalment dos: disposar del carnet BTP i tenir una llicència de taxi.

El carnet BTP és que aquell que permet que les persones porten els anomenats vehicles prioritaris i els taxis. Per aconseguir tenir aquest carnet, és necessari superar un examen tipus test amb 32 preguntes i una altra prova específica de 16 preguntes. A més, i com en la majoria de carnets de conducció, cal presentar-se a una prova pràctica de conducció en ciutat.

Aquests exàmens tenen certa dificultat ja que habiliten a que hi hagi professionals que condueixin dia i nit vehicles carregats de persones que depenen d’ells, per la qual cosa s’ha de ser estricte. Per això hi ha centres i autoescoles que preparen per aquest examen específic.
Continue reading »

Comments (1)
Consells, Temes clau

Baixa laboral per depressió

És una de les principals malalties a nivell mundial
By , on 20 de febrer de 2010
La depressió, causa de la baixa laboral

La depressió, causa de la baixa laboral

Cada vegada són més freqüents les baixes laborals per problemes psicològics. Els metges de capçalera estan assistint a un nou tipus de pacients que acudeix a consulta davant la impossibilitat de treballar per un quadre de símptomes que, malgrat acabar manifestant-se a nivell físic, responen a estats d’ànims tals com depressió, estrès, ansietat, etc. En la majoria dels casos, el mateix empleat no sap el que li està succeint, doncs comença simplement trobant-se més feble: l’etern constipat mal guarit, més mals de cap del normal, molèsties digestives que atribueix a alguna cosa que ha menjat que li va asseure malament, etc., és a dir, una sèrie de símptomes que només remeten quan està a casa, i que tornen a aparèixer quan li donen l’alta.

En altres ocasions, el treballador té clar el que li està ocorrent, perquè pot expressar amb paraules directament al professional de la salut que la seva situació laboral li genera una ansietat insuportable, o que ha desembocat en un estat depressiu tan intens que no només se sent incapaç d’anar a treballar, sinó que li és inviable sortir al carrer, menjar o vestir-se. Sigui com sigui, de forma més evident per a uns i de manera més confusa per a uns altres, el percentatge d’empleats que demanen la baixa per causes psicològiques augmenta significativament.

La depressió o l’ansietat impliquen un problema invalidant per a les persones que ho pateixen, però és que per afegiment també suposen un enorme cost econòmic per a les empreses (públiques i privades). De fet, alguns estudis han estimat que les baixes per depressió i l’absentisme laboral associat a elles té una despesa equivalent al 10% del PIB europeu. Si a més tenim en compte que els trastorns psicològics són el motiu d’una de cada quatre consultes que es porten a terme en atenció primària, i dintre d’elles, la depressió i l’ansietat suposen el 80% del total dels casos, és fàcil entendre que al final algunes d’elles es concretin en incapacitat per a anar a treballar.
Continue reading »

Comments (0)
Consells, Temes clau

Carta de baixa voluntària

Vull deixar la feina, però no sé com
By , on 18 de gener de 2010
Voleu deixar la feina?

Voleu deixar la feina?

Tot i que possiblement no sigui el millor moment per deixar de treballar, hi ha persones que per diverses raons es troben en aquest cas i no saben què fer. Fa uns mesos m’hi vaig trobar i naturalment no sabia com fer-ho. Suposava que parlant amb el cap de personal el problema quedaria solucionat, quina innocència la meva! Després d’una tensa conversa l’individu va decidir acabar la reunió tot dient: – Presenta una carta de baixa voluntària- Molt bé rei, vaig pensar jo, algú és capaç d’explicar-me què carai és? Doncs bé, si algú es troba en aquesta situació no patiu perquè aquí està la vostra solució, atents que començo:

En primer lloc, no us espanteu perquè la carta de baixa voluntaria és un tràmit pel que s’ha de passar si un decideix que vol deixar l’empresa on treballa. Simplement és una prova escrita on queden plasmades les raons per les quals volem deixar l’empresa de forma voluntària. De fet una carta de baixa voluntària és una manera que té l’empresa per demostrar, si després hi ha problemes amb els treballadors, per exemple, que la persona ha renunciat a cobrar les indemnitzacions i l’atur. Això és molt important, ja que al marxar voluntàriament no teniu dret a que l’empresa us arregli els papers i així poder cobrar l’atur. Tot i així, si la vostra decisió és irrevocable la vostra carta ha de tenir aquests punts:

-la direcció de l’empresa o les dades de la persona a la que us dirigiu.
-lloc i data.
-la raó de la carta, és a dir, de la baixa voluntària.
-la vostra firma.
-la firma de la persona a la que us dirigiu.
Continue reading »

Comments (0)

Sections

© Copyright 2019, Blogestudio. Red de blogs, SEO and Webs 2.0

Powered by WordPress

Creative Commons - Some Rights Reserved
 
Un proyecto realizado por Blogestudio